VILLA ΡΟΔΟΠΗ / ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ.Η ΔΩΔΕΚΑΕΤΙΑ ΘΕΡΙΝΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ [2000-2012].




















Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ VILLA ΡΟΔΟΠΗ

Καταφύγιο και εκθεσιακός χώρος των εικαστικών μου έργων και των ντοκουμέντων από τις performance μου στην Ελλάδα και το εξωτερικό–φωτογραφίες, video, video-art, ψηφιακές εικόνες, θεωρητικά κείμενα, προσκλήσεις και εκδόσεις – όλων των πολλαπλών μου δράσεων ,έγινε από το 2001 η VILLA «ΡΟΔΟΠΗ».
Η αξιοποίηση του επάνω ορόφου και τμήματος του ισογείου του πατρικού μου σπιτιού στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς σε καλλιτεχνικό εικαστικό κέντρο και αρχείο ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2000. Η μεγάλη επιτυχία των πρώτων εκδηλώσεων τέχνης και λόγου με οδήγησε στην απόφαση να συνεχίσω τις δραστηριότητες.
Η VILLA «ΡΟΔΟΠΗ» με εκθεσιακό χώρο και διαμορφωμένο και κατάφυτο κήπο είναι ταυτόχρονα το καλλιτεχνικό μου εργαστήριο για τους θερινούς μήνες, τόπος συνάντησης και επικοινωνίας με Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες. Επισημαίνω ότι τα «μυθικά περιδέραια», συνθέσεις με πέτρες και βότσαλα από τις παραλίες του νησιού που χρησιμοποιήθηκαν σε performance, οι πρώτες επιζωγραφισμένες με παστόζο λάδι εννοιολογικές γεωμετρικές κατασκευές, «επικίνδυνες φόρμες» καθώς και τα μεγάλα επιζωγραφισμένα πανώ με τις "Σειρήνες του Ιονίου" που εκτέθηκαν το 2008 στο Παρίσι δημιουργήθηκαν στη VILLA «ΡΟΔΟΠΗ».
Ήδη στους διαμορφωμένους χώρους υπάρχει το αρχείο του ART STUDIO "EST"
(1990-2010),το αρχείο της Γκαλερί DADA από το 1986 μέχρι και το 1993.
Επίσης το αρχείο των performance μου από το 1978 μέχρι σήμερα.
Κύριο εκθεσιακό υλικό της Σύγχρονης Πινακοθήκης αποτελεί η συλλογή με έργα σύγχρονης τέχνης (ζωγραφικά, χαρακτικά, κολάζ, φωτογραφίες, γλυπτά, κατασκευές, μικρογλυπτά) από συνεργάτες και φίλους καλλιτέχνες, εδώ και στο εξωτερικό καθώς και αντιπροσωπευτικά έργα της εικαστικής πορείας μου. Επίσης η καθιέρωση της ετήσιας καλλιτεχνικής δεξίωσης στον κήπο την βραδιά της Αυγουστιάτικης πανσέληνου με την παρουσίαση μουσικών, θεατρικών και λογοτεχνικών συμβάντων έδωσε μεγαλύτερη εμβέλεια και απήχηση στο εγχείρημά μου. Ήδη στην λίθινη σκηνή του Κήπου του Χαρίλαου» και στις αίθουσες της Villa ΡΟΔΟΠΗ, έχουν δώσει εξαιρετικές ερμηνείες καταξιωμένοι ηθοποιοί αλλά και νεώτεροι καλλιτέχνες και συγγραφείς : Βέρα Ζαβιτσιάνου, Θάλεια Προκοπίου, Ελένη Κούστα, Γεωργία Ζώη,Κανελίνα Μενούτη,Βίκυ Γεωργοπούλου,Ηλίας Τουμασάτος,Κώστας Ευαγγελάτος [απαγγελία],Γεράσιμος Γαλανός, Γιώργος Κακής, Καλλιόπη Λιοσάτου [παράσταση], Αντώνης Ρεμούνδος, Γιώργος Τζαγκαράκης, Λίλυ Μήλιου, Κων/να Καλλιακούδη, Νίκος Γαρμπής, Ζωίτσα-Αλεξία Μαρτσέλου, Φοίβος Μποζάς [μουσική]κ.α. Επίσης έχουν διαβάσει λογοτεχνήματά τους οι: Μάκης Αποστολάτος, Βίκυ Γεωργοπούλου, Θανάσης Χειμωνάς,ενώ έχουν κάνει κριτικές προσεγγίσεις οι:Philippe Jamet, Ευρώπη Μοσχονά-Μαραγκάκη, Ευρυδίκη Λειβαδά , Γεράσιμος Γαλανός, Ηλίας Τουμασάτος, Εύα Μπεριάτου, Αλκηστις Κατσούνη, Στέλλα Λιάτου, Γιώργο Αγραπίδη, Μαράη Γεωργούση κ.α.
Για τις εκθέσεις στη VILLA «ΡΟΔΟΠΗ» έχουν δημοσιευτεί κριτικές από τον Χρύσανθο Χρήστου, ιστορικό της τέχνης, Ακαδημαϊκό, ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, τον Δρ. Στέλιο Λυδάκη, Καθηγητή ιστορίας της τέχνης, την Σουζάννα Μπαουτίστα, Θεωρητικό της τέχνης, την Αννίτα Πατσουράκη, ιστορικό της τέχνης (έχει κάνει και την καταγραφή των έργων της συλλογής μέχρι το 2007), τον Νίκο Μοσχονά, ιστορικό και κριτικό τέχνης,την ιστορικό τέχνης, μουσειολόγο Στέλλα Λιάτου, την ιστορικό τέχνης Μαράη Γεωργούση κ.α. Επίσης έχουν δημοσιευτεί άρθρα σε Ελληνικά και ξένα έντυπα.
Επισημαίνω ότι ο εμπλουτισμός του εικαστικού αρχείου και της μόνιμης συλλογής συνεχίζεται με προσφορές φίλων καλλιτεχνών εντατικά. Ο κύριος στόχος μου για την λειτουργία και ανάδειξη ενός δραστήριου πυρήνα εικαστικής πληροφόρησης στη γενέθλια πόλη μου, αν και βασίζεται στην ιδιωτική μου πρωτοβουλία, έχει την υποστήριξη μεγάλης μερίδας των συμπολιτών μου.
Με την επιθυμία τους για επικοινωνία, τόσο με το έργο μου, όσο και με τα έργα πολλών άλλων σύγχρονων καλλιτεχνών που σηματοδοτούν τις αισθητικές τάσεις και αξίες ή απαξίες της εποχής μας συμβάλλουν στην ιδεολογική και «κεφαλονίτικη» εμμονή μου για ποιοτική συνέχεια και πολυσήμαντα αισθητικά δρώμενα.

ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ
Ζωγράφος, περφόρμερ,λογοτέχνης θεωρητικός της σύγχρονης τέχνης.
Ιδρυτής του ART STUDIO "EST" (1990)
και της Σύγχρονης Πινακοθήκης VILLA «ΡΟΔΟΠΗ» (2000)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις