ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ/DADA ART GALLERY/EKΘΕΣΕΙΣ-PERFORMANCE 1986-1987/VILLA ΡΟΔΟΠΗ-ΑΡΧΕΙΟ


















ΕΚΘΕΣEΙΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΤΗ ΓΚΑΛΕΡΙ DADA

Από τον Οκτώβριο του 1986 η DADA ART GALLERY μεταστεγάζεται από τον τριώροφο εκθεσειακό της χώρο στην οδό Αντήνωρος ,σε παραπλήσιο χώρο που διαμορφώνει ο εικαστικός και σκηνογράφος Σίμος Καραφύλλης ,στην γωνία Νηρηίδων και Πρατίνου,πίσω από την Εθνική Πινακοθήκη.
Η σαιζόν εγκαινιάζεται από μία μεγάλη ομαδική έκθεση με γνωστούς ζωγράφους. Ακολουθούν σημαντικές εκθέσεις ,όπως η αναδρομική του Μίμη Βιτσώρη,της Τίτσας Χρυσοχοίδη,του Ευάγγελου Πετρίτζη,του Παύλου Μοσχίδη,αλλά και νέων πρωτοποριακών καλλιτεχνών όπως ο Κρίστιαν Μαρμορστάιν, ο οποίος έντυσε όλη την γκαλερί με μαλλί πλεξίματος…Επίσης σε μία εποχή που στην Ελλάδα ελάχιστες γκαλερί παρουσιάζουν φωτογραφικά έργα και κολλάζ η dada πρωτοστατεί.
Τον Μάιο του 1987 ο Κώστας Ευαγγελάτος παρουσιάζει και πάλι τα γυμνά ανατομικά του σώματα.Η έκθεση με τίτλο «Σωματογραφίες» ολοκληρώνει και συμπληρώνει μία μεγάλη φάση του προβληματισμού του και καθιερώνει ευρύτερα το στυλ του.
Στα πλαίσια της έκθεσης αυτής γίνεται στον υπόγειο χώρο της γκαλερί, που ο Ευαγγελάτος διαμορφώνει σε εννοιακό και εικονικό μαυσωλείο το ζωντανό εικαστικό έργο-tableau vivant-με τίτλο «Μνημείο για τους νέους που πέθαναν…»,αφιέρωμα στα θύματα του Aids και η πρώτη εικαστική δημιουργία με αφορμή το θέμα.Ο χορευτής και ηθοποιός Τάκης Λουκάτος,συνεργάτης του καλλιτέχνη ήδη από το 1978 (πρώτα επιζωγραφισμένα πρόσωπα),ενσαρκώνει τον νεκρό νέο.Τα μουσικά αποσπάσματα από το ρέκβιεμ του Gabriel Faure εντείνουν την αισθητική συγκίνηση.Το πολυπληθές κοινό που κατά τμήματα βλέπει το έργο συγκλονίζεται από την τραγική εν δυνάμει δράση του.
Ακολουθούν κριτικές,απόψεις,συζητήσεις που δίνουν μεγάλη δημοσιότητα και ένα νέο κοινό αρχίζει να καλλιεργείται με βάση τα νέα δεδομένα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις